Klasické pletací stroje stále v novém

Stroje řady SES jsou postupně nahrazovány stroji nové generace – řadami NewSES, SSG/SIG, SSR/SIR/SVR. 

Všechny stroje Shima Seiki se vyznačují bezkonkurenční kvalitou a spolehlivostí. Prakticky stoprocentně se prosazují stroje s pracovní šíří jehelního lůžka 120 cm, které – ač taky umějí vyrobit nekonečně dlouhé „plachty“ – vyrábějí hlavně jednotlivé tvarované díly.

Díky tzv. hřebenu pletou každý díl samostatně a proměnlivý zdvih saní umožňuje při výrobě kopírovat proměnlivou šíři úpletu. Klasické pletací stroje jsou tudíž velmi efektivní pro kusovou výrobu či výrobu malých sérií a díky tvarování šetří materiál.  

Na přání ovšem dodáváme i stroje s delším lůžkem – 230 cm, případně 250 cm.

Stroje jsou vybaveny technickými prvky, kdy některé jsou již standardem (u Shima Seiki), některé naopak patří spíš mezi novinky. 

Přehled funkcí pletacích strojů Shima Seiki

Prvotřídní jehelní lůžko

jehelni_luzkoJehelní lůžko je nejdůležitější část pletacího stroje. Proto také Shima Seiki používá kvalitní pevnou ocel, kterou zpracovává vyspělými číslicově řízenými strojírenskými postupy, aby získala naprosto pevné a dokonale přesně seřízené lůžko.

Kromě toho se Shima Seiki pyšní tím, jak citlivě a starostlivě zachází s dokonale měřenými vkládanými žebry, které vyrábí z nejvybranější oceli za použití nejmodernějšího procesu kalení. Díky nim lze dosáhnout extrémní pevnosti a trvanlivosti i při vysokých rychlostech, což zajistí vysokou kvalitu a produktivitu při výrobě. Vkládaná žebra mají svůj význam i při údržbě, protože zlomené jehly a platiny by mohly přímo poškodit lůžko, zatímco žebra Shima Seiki lze vyměnit rychle, úsporně a hlavně jednotlivě.

Kompaktní ultralehké saně

Shima Seiki stále hledá nové způsoby, jak dokázat, aby saně byly stále odlehčenější, čimž se umožní nižší setrvačný moment a rychlejší pohyb v úvrati. Rychlejší pohyb saní znamená rychlejší pletení řádku, čili vyšší výkon a produktivitu. Nejnovější typy strojů jsou vybaveny saněmi R2 – „quick response“.

ultralehke_saneultralehke_sane2 

Nejrychlejší volba jehel

Plně žakárová volba jehel je samozřejmostí. Volbu jehel určují speciální aktuátory – voliče ovládané elektromagnetem, které vyvinula Shima Seiki ve svých laboratořích. Výkonné aktuátory Shima Seiki získaly pověst nejrychlejších, nejpřesnějších a nejspolehlivějších řešení pro volbu jehel na pletacích strojích na světě.

Systém odpružených odhazovacích platin, tzv sinkerů

Konvenční, silou ovládané sinkery bývaly aktivovány zámky při přejezdu saní, takže pletenina zbytečně trpěla tlakem, při němž docházelo ke kompresi oček i případně k přetržení příze. Pružinové sinkery Shima Seiki fungují nepřetržitě, bez ohledu na postavení saní, trvalým a jemným tlakem na pleteninu zajišťují kvalitu a dokonalost zpracování i u složitých trojrozměrných vzorů. Díky tomuto trvalému přítlaku sinkerů se snižuje tlak na odtahové válce, což také zabraňuje deformaci pleteniny.
sinker_system

Technologie uzavíracích patek (stitch-presserů)

stitch_presserStitch_presser2Technologie stitch presserů (patent Shima Seiki) charakterizuje speciální motorem poháněný systém umožňující každému stitch presseru individuální nastavení v poloze vypnuto/zapnuto, a to při pletení i při přenášení, v obou směrech pohybu saní. Stitch pressery dokáží pleteninu jemně přidržet, čímž zajistí vysokou kvalitu a pravidelnost tvarování. Tlakem vyvíjeným na pleteninu shora, namísto tahem zespodu, stitch pressery pomáhají zabránit deformaci. Kombinace použití stitch presserů a trvale působících sinkrů umožní vytvořit dokonalé zpracování nejrozmanitějších vzorů.

První na světě - digitální kontrola hustoty

DSCS2Náš patentovaný systém digitální kontroly velikosti oček DSCS, považovaný za jeden z nejvýznamnějších mezníků ve vývoji plochého pletení, je zároveň prvním svého druhu a rovněž jediným v praxi i na trhu osvědčeným digitálním systémem, jaký se v našem oboru za posledních třicet let objevil. Žádný jiný výrobce nemůže vykázat takový rozsah zkušenosti ani účinnost systému. Jakmile se stroj vybavený DSCS naprogramuje s požadovanou délkou smyčky, dochází k trvalému sledování spotřeby příze a podle toho se upravuje vedení a napětí příze, aby celá pletenina získala naprosto rovnoměrný pravidelný vzhled s úžasnou tolerancí ±1 %. Výsledkem je kvalitní schopnost kontroly, a navíc – jakmile je jeden vzorový model vytvořen a tím je určeno množství příze nutné pro výrobu jednoho kusu, lze předurčit i přesné požadavky na přízi pro celou objednávku.

Rychlé a účinné vodiče příze

vodice_prizeVodiče příze Shima Seiki jsou malé, lehké a úsporné. Malý rozměr a nízká váha umožňují rychlou reakci a tím pádem vysokou produktivitu. Starší stroje mají speciální vodiče pro pletení splitových oček, u novějších modelů umějí standardní vodiče plést jak běžnou pleteninu, tak i splitová očka.

 

 

 

Intarzie stále dokonalejší

intarzie2Intarziová výbava prošla za posledních několik let značným inovativním vývojem. Novější typy strojů zásadně zlepšují schopnost plést intarziové vzory, a to hlavně díky počtu intarziových vodičů, kterých může být na stroji až třicet. Nové intarziové vodiče jsou kompaktnější, aby ve vzájemné součinnosti dokázaly vytvořit vice barevných polí při stejné šířce pleteniny. Zdokonalený intarziový systém je rovněž mnohem tišší, za provozu vydává o dvě třetiny méně hluku než předchozí systém. 

Vysoce odolné odtahové válce

odtahSystém odtahu pletenin Shima Seiki je dán dvěma sadami nezávisle nastavitelných válců. Hlavní válce zajišťují plynulý a rovnoměrný odtah, zatímco pomocné válce jsou speciálně navrženy tak, aby mohly fungovat v co největší blízkosti jehelního lůžka. Tímto způsobem je zajištěna optimální kontrola nad kvalitním odtahem pleteniny.

 

Zcela spolehlivý hřeben odtahu

hřeben odtahuJiné systémy odtahu používají jehly, které se vychylují stranou, takže očka na okrajích pleteniny se mohou zadrhávat a nemusí se vždy podařit je spolehlivě uvolnit. Výsledkem může být zhoršení kvality úpletu a nepravidelný vzhled, nemluvě o nebezpečí nákladných výrobních ztrát. Naopak náš hřeben odtahu, chráněný patentem Shima Seiki, používá trvale aktivní řadu nabíracích jehel, které jsou namířeny kolmo k pletenině, díky čemuž odtah zůstává stejnoměrný a pletenina pravidelná. Uvolňovací mechanismus, jakmile je aktivován, umožní kompletní, spolehlivé uvolnění pleteniny bez zádrhelů. Díky tomuto systému kontroly kvality odtahu lze kvalitně vyrábět jednotlivé kusy tvarovaných (i trojrozměrných) pletenin.

Proměnlivé dělení WideGauge

Novější modely (ty, co mají příponu SV) dokážou plést v proměnlivém dělení, což je schopnost, kterou si Shima Seiki chrání obchodní značkou WideGauge. Na jediném stroji vytvoříte pleteniny s rozdílným dělením a díky tomu můžete pružně reagovat na střídání sezón i na měnící se módní trendy bez nutnosti dalších a dalších investic. Díky speciálním jehlám dokáží stroje vyrobit pleteniny v dosud nevídané rozmanitosti, od pevnějších a jemnějších kusů – použijete-li všechny jehly – až po vzdušnější, hrubší vzory (budete-li plést ob jehlu). Proměňovat dělení lze i “za pochodu”, uvnitř jediného kusu pleteniny.
Widegaugepromenlive_deleni

Dnes nejprodávanější typy strojů:

Pro hrubé pletení:

NewSES122CS 3g

NSES122CS_machine_20100609

NewSES122CS 5g

NSES122CS_machine_20100609

 

Pro variabilní pletení:

SSR 112 SV 7g – 14g
(délka lůžka jen 110 cm, ale
vynikající poměr cena/výkon)

SSR112_machine_20111201

SIR 122 SV 7g – 14g (s intarziovou výbavou)

SIR122_machine_20120801

SVR 122 SV 5g – nový typ

SVR122_machine_20140312

SSG 122 SV 5 / 7 / 12g / 14g

NSSG122_machine_20100609

SIG 122 SV

NSIG122_machine_20100609

 

Zeptejte se nás, který stroj bude pro vás ten nejvhodnější. Vyžádejte si prospekty, nebo nás rovnou navštivte v Mirošovicích u Prahy, hned u sjezdu z dálnice D1, směr České Budějovice.

Starší generace strojů řady SES, které se již nevyrábí, ale dosud velmi dobře fungují ve výrobě na celém světě i u nás, je popsána důkladně v předchozí verzi webu zde