Novinky v pletací technice

SRY 123 LP - Pletací stroj se schopností vkládat útek

Shima Seiki přichází s převratnou technologickou novinkou: vyvinula pletací stroj, který má navíc dvě lůžka - tzv. loop pressers -  díky nimž se kontroluje tlak na každou jehlu, každé pletené oko zvlášť. Tento mechanismus navazuje na čtyřlůžková řešení u strojů RT nebo WholeGarment, zdokonaluje technologii stitch presserů, a dovoluje, co dřív nepřicházelo v úvahu: vkládání přízí do pleteniny, vkládání útku, takže textilie přestává mít čistou charakteristiku pružné pleteniny, ale nabývá tkaného efektu. Vkládaný útek může být i silná příze, provázek, metalická příze, stužka apod. Otevírají se tak dosud nevídané možnosti jak v módní tvorbě, tak v jiných odvětvích: třeba v oblasti průmyslových textilií, bytových textilií apod.

Přitom je stroj možné používat jako dvoulůžkový stroj s jemným dělením pro běžnou výrobu. Je vybaven veškerou technologií jako ostatní podobné stroje této generace –  má ultralehké saně, sinkery, DSCS (digitální kontrolu hustoty), variabilní dělení. Loop pressery, čili dvě lůžka navíc s přítlačnými platinami nad každou jehlou, je nový patent Shima Seiki, díky němuž se stroj stává jakýmsi hybridem, který sbližuje svět pletenin se světem tkanin.  

Záleží pak už na fantazie tvůrce. Například je možné vyrobit sako s použitím loop presserů a k tomu pletenou jemnou vestu s použitím stejné příze. To všechno v malých sériích. Do pletenin lze vkládat nejrůznější plastické vzory.  Podívejte se na fotografie.

Stroje se vyrábějí s délkou lůžka 120 cm nebo 180 cm, v proměnlivých děleních 7, 12 a 14. Zatím jsme stroje viděli jen na výstavě, kde vzbudily velkou pozornost mezi odbornou veřejností. V současné době jsou na stroje první rezervace a čeká se na první dodávky. Budoucnost nám ukáže, jak se bude loop presserům dařit. Fotografie vzorků z loop presserů najdete zde.

vesta s vloženou vrstvou z vlákna z PET lahví sako z Ypsilonky toto sako je taky upletené
detail saka z Ypsilonky sako z pletacího stroje vzorek z Ypsilonky
Na Ypsilonce se dá i \\ vložená \\ Na Ypsilonce se vkládat může, ale nemusí
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky vzorek z Ypsilonky
Ypsilonka pro technické účely koupelnová předložka z Ypsilonky